Közösségi oldalak

Kultúra

Tippek a sikeres énmárkaépítéshez

Forrás: pexels.com

Tulajdonképpen a személyes márkánkat építjük gyermekkorunk óta, csak nem tekintünk rá tudatos tevékenységként. Viszont eljöhet az az életszakasz vagy cél, mikor az énmárkaépítésnek megnő a jelentősége az életünkben és konkrét lépéseket teszünk a megvalósítás érdekében. Lehet a cél egy új munkahely megszerzése, vagy akár művészként, egyéni vállalkozóként a közönség elérése, megszólítása. A sikeres márkaépítéshez több tényező együttesen járul hozzá, ezekben igyekszünk tanácsokat adni.

Mi is az a személyes márka?

A személyes márka hasonlít az üzleti márkákhoz. Segít másoknak értelmezni, hogy ki vagy te, mit miért csinálsz, hogyan mutatod be magad a világnak és magában foglalja azt is, amit az emberek gondolnak rólad. A legfontosabb, hogy hiteles legyél. Gyakorlatilag úgy is értelmezhetjük, hogy te vagy a termék, a fogyasztó pedig az, aki potenciálisan kapcsolatba kerül veled. Legyen szó ügyfélről, munkaadóról vagy kollégáról.

A személyes márkádat kommunikálhatod az emberek felé magával a viselkedéseddel vagy akár a socialmedia felületekre feltöltött tartalmak által. Azonban ha igazán komolyan veszed, indíthatsz egy saját weboldalt vagy blogot is, amelyen keresztül eléred a célközönséged és bemutatod magad, azaz a személyes márkád. Gyakorlatilag úgy kell ezt elképzelni, mint egy online önéletrajzod, ami folyamatosan elérhető.

Miért fontos az énmárka?

Természetesen a személyes márka tudatos építése azok számára a legfontosabb, akik a nyilvánosság előtt szerepelnek, viszont másoknak is nagyon hasznos lehet. Nagyban függ a célodtól, hogy hogyan építed fel és pontosan mire használod, viszont ami biztos, hogy a legjobb oldaladat és tulajdonságaidat kell bemutatni, illetve ahogy fejlődsz és változol, mindezt úgy kell a márkádnak is követnie.

Márkaépítésre fel

Mi motivál engem a mindennapokban? Milyen tulajdonságaimra vagyok büszke? Milyen első benyomást szeretnék kelteni? Mire szeretném, ha mások emlékeznének velem kapcsolatban? Miután ezeket és ehhez hasonló kérdéseket megválaszoltunk magunkkal kapcsolatban, azután már könnyebben el tudjuk dönteni, hogy mit szeretnénk kommunikálni magunkról mások számára és mi ezzel a célunk.

Mindezt a gyakorlatban is el kell kezdenünk, figyelve a személyes kommunikációra, a socialmedia jelenlétre és adott esetben elindíthatjuk a blog vagy saját honlap létrehozását is. Ehhez elsőként egy domain regisztrációra van szükség, mely lehet a saját nevünk például. Gyakori nevek esetén ütközhetünk abba a problémába, hogy már foglalt a domain, hiszen valaki előttünk regisztrálta, de még ebben az esetben is próbálkozhatunk kötőjeles vagy ékezetes verzióval, illetve egyéb domain végződésekkel. Amennyiben nem járunk sikerrel, választanunk kell egy új nevet.

A domain regisztráció után blogot tudunk indítani akár egy ingyenes blogplatformon, vagy igénybe veszünk egy webtárhelyet és belevágunk a weboldalkészítésbe. Tudásunktól függően erre is több lehetőség kínálkozik, viszont például a WordPress remek választás lehet akár kezdők számára is.

Nincs más hátra, mint megfelelő kommunikációval és tartalmakkal építeni saját márkánkat és élvezni a pozitív hatásait.

Forrás: Rackhost.hu