Közösségi oldalak

Technika

2026-tól jöhet a Volkswagen Csoport új padlólemeze

Az elektromos autók padlólemezének fontosságáról többször volt szó, ezen nagyon sok múlik, leginkább a realizálható profit szempontjából. A profit pedig minden autógyártó fő célja, efelől ne legyenek kétségeink és így van ez rendjén. A Volkswagen Csoport hamarosan pedig egy újabb lépést tesz annak érdekében, hogy a gyártási költségeket csökkentse, ami talán végső soron az elektromos autóik árában is tükröződni fog.

A Volkswagen Csoport elektromos autói ma még két padlólemezre épülnek meg, ezek a J1 és a MEB. A J1 nevét nem hallhattuk túl sok VW sajtóanyagban, pedig olyan csodás autóknak ad alapot, mint az Audi e-tron GT, vagy éppen a Porsche Taycan. A MEB padlólemez szerepe még ennél is fontosabb, hiszen gyakorlatilag az összes ma kapható VW Csoportos márka erre építette meg elektromos modelljeit, a Skodától át az Audiig bezárólag. Ha nem vesszük a sportback kiadásokat, akkor is különböző modell található meg ma a piacon, ezen a padlólemezen, köztük például az ID.3, a Skoda Enyaq iV, vagy éppen az Audi Q4 e-tron.

Az említett két padlólemez tehát maximálisan beváltotta a hozzájuk fűzött reményeket és talán már a fejlesztésükbe ölt milliók is megtérültek a VW-nek.

Azonban innen még eggyel emeli a tétet a Csoport és egy olyan padlólemezen dolgoznak, ami a fapados VW modelltől bezárólag a fullos Porsche daraboknak is otthont adhat. Sajtóértesülések szerint ez pedig a már fejlesztés alatt álló SSP (Scalable Systems Platform) padlólemez lehet.

Ha ez valóban így lesz, akkor érdekes kérdés, hogy mi lesz a PPE (Premium Platform Electric) padlólemezzel, melyet a Csoport direkt a komolyabb elektromos autói alá szánt, mint például a hamarosan érkező Audi a6 e-tron, vagy éppen a Porsche Taycan. Erre egy 2021-ben megismert VW prezentációs dia adhatja meg a választ:

Így tehát az várható, hogy szegény PPE padlólemeznek nem sok idő jut a kibontakozásra, hiszen várhatóan 2026-ban már jön az SSP, ami mindent visz. Az SSP 800 V-os technológiát kínál majd és számos akkumulátor-kémiát támogat, beleértve az LFP-t, az LMO-t és az NMC-t. A Volkswagen-csoport már utalt arra, hogy amint ez a technológia szélesebb körben elérhetővé válik, padlólemezeit szilárdtest cellákkal szerelik fel. Ráadásul az autógyártó szerint ez a platform jelentős teljesítménynövekedést tesz lehetővé, akár 1700 lóerővel.

Forrás: e-cars.hu