Közösségi oldalak

Technika

Miért fontos a sociallistening alkalmazása egy cég számára?

Miért fontos a sociallistening alkalmazása egy cég számára?

Napjaink információs társadalmában már elengedhetetlen követelmény egy vállalkozás számára, hogy jelen legyen az online térben, illetve a különböző közösségi média platformokon.

Amennyiben nemcsak passzívan vagyunk fent ezeken a felületeken, hanem aktívan meg is figyeljük a követőink viselkedését, véleményeit és reakcióit, abban az esetben roppant értékes információkra tehetünk szert.

Mi az a sociallistening?

A sociallistening kifejezés tulajdonképpen a fent leírt tevékenységet jelenti, vagyis azt, hogy meghallgatjuk a jelenlegi és potenciális ügyfeleinket az interneten, valamint a socialmedia oldalainkon. Ez a módszer jó eszköz lehet arra, hogy optimalizáljuk ügyfélszerzési stratégiánkat, növeljük az ügyfélélményt vagy termékünk/szolgáltatásunk fejlesztési folyamatait.

A sociallistening lépései

  1. Felderítés
    Az első lépés egy alapos kulcsszókutatás, melynek segítségével megismerhetjük a fogyasztóink nyelvezetét. E kutatás során olyan alapvető kifejezéseket gyűjtünk össze, melyek relevánsak a termékünkre/szolgáltatásunkra nézve, illetve a felhasználók gyakran rákereshetnek. Ezt követően megvizsgáljuk, hogy az adott kifejezéseknek mekkora a keresési volumene, versenyképessége, végül kategorizáljuk őket előre meghatározott szempontrendszerünk szerint.
  2. Elemzés
    Ebben a fázisban a rendelkezésre álló adatokat úgynevezett fogyasztói insightokká alakítjuk át, vagyis fogyasztói viselkedési mintázatokat hozunk létre. Ezzel nagyobb mélységben ismerhetjük meg ügyfeleink igényeit vagy akár problémáit, illetve azonosíthatjuk azokat a pontokat, ahol a vásárló esetleg hezitál vagy elakad a vásárlás folyamatában. Ha észrevesszük a kirajzolódó tendenciákat, és ezekre tudunk megfelelően reflektálni, akkor csökkenthetjük a fogyasztói bizalmatlanságot, ezáltal növelhetjük a vásárlási hajlandóságot is.
  3. Alkalmazás
    A feldolgozott adatokat, kapott eredményeket be kell illeszteni a marketing stratégiánkba, azonban ezzel még nem tekinthetjük befejezettnek a sociallistening utolsó lépését. Hiszen folyamatosan monitorozni és optimalizálni kell a marketingfolyamatainkat, kiterjesztve a sociallistening tevékenységre is, vagyis az egyes teendőket időről időre újra el kell végeznünk és frissítenünk a stratégiánkat.

A sociallistening előnyei

  • Szinte korlátlan mennyiségű információ, ráadásul mindez ingyen! Amennyiben van internet-hozzáférésünk és vannak releváns vélemények, említések a márkánkkal kapcsolatban, máris tengernyi adat áll rendelkezésre az elemzésekhez.
  • Lehetőséget nyújt az ügyfél-elköteleződés erősítésére! Ha folyamatosan monitorozzuk azokat a felületeket, ahol megemlítésre kerülünk, gyorsan és hatékonyan tudunk reagálni a felmerült kérdésekre, problémákra. Amennyiben ezt megfelelően végezzük, növekedni fog vásárlóink lojalitása.
  • Megismerhetjük a legújabb trendeket! Az interneten a vélemények után kutatva könnyen a legfrissebb trendekbe ütközhetünk, ha ezeket időben felismerjük és ki tudjuk használni, azzal lépéselőnybe kerülhetünk a közvetlen versenytársakkal szemben.

Amennyiben nem áll rendelkezésünkre megfelelő szaktudás vagy elegendő mennyiségű idő a sociallistening elemzés elkészítéséhez, igénybe vehetjük számos – akár ingyenesen használható – elemző szoftver segítségét is. Bármilyen módon is, de érdemes alkalmazni ezt a technikát!

Forrás: Rackhost.hu