Közösségi oldalak

Technika

Befejeződött a vasúti pálya végleges helyreállítása Kétpónál

Befejeződött a vasúti pálya végleges helyreállítása Kétpónál

Tiszatenyő és Mezőtúr között már mindkét vágányt használhatják a vonatok, a Budapest–Szolnok–Békéscsaba vonalon augusztus 11. óta visszaállt az eredeti menetrend.

Helyreállították a júliusi vonatbalesetben Kétpónál megsérült vasúti pályát; újra menetrend szerint közlekednek a szerelvények a Budapest−Szolnok−Békéscsaba vonalon − közölte a Mávinform.

Ahogy arról portálunk nemrégiben beszámolt, július 9-én Kétpónál egy tehervonat kilenc konténerszállító kocsija kisiklott, elzárta mindkét vágányt a forgalom elől. A kisiklott kocsikat több nap alatt nagyteljesítményű daruval helyezték vissza a vágányra.

Kisiklott egy tehervonat Kétpónál

Az okozott károk helyreállítását a kevésbé megrongált bal vágányon kezdték, annak érdekében, hogy azt a vonatforgalom részére minél előbb vissza tudja adni a vasúttársaság. Napokig pótlóbuszok szállították az utasokat az érintett szakaszon, július 15-én este egy vágányon megindult a vonatközlekedés Tiszatenyő és Mezőtúr között.

Vasárnap hajnaltól egy vágányon megindul a forgalom Tiszatenyő és Mezőtúr között

A jobb vágányon mintegy 2 kilométeren rongálódott meg a vasúti pálya, egy felsővezetéki tartóoszlop kidőlt és összetört, a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak, helyenként új pályát kellett építeni. A kárelhárítás során a felsővezetéket is kijavították, a kidöntött felsővezetéktartó oszlop helyére pedig új került. A bal vágányban 200 méter, a jobb vágányban 400 méternyi vágányt építettek át, kicseréltek 3500 vasbetonaljat, 1200 méter sínt, 1485 tonna zúzottkövet helyeztek el a vasúti pályában, továbbá a vasúti átjáróban kicserélték a megrepedezett, összetört burkolati elemeket.

Csaknem százötvenen dolgoztak a helyreállításon, amelynek becsült költsége 700 millió forintra tehető.