Közösségi oldalak

Gazdaság

Uniós vizsgálatot sürget a DK magyar autópálya-koncesszió ügyében

A párt európai parlamenti képviselője levelet írt Ursula von der Leyennek az autópálya-koncesszió miatt. Rónai Sándor azt írja szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében, hogy „miközben Orbán Viktor lopásai miatt nem kap az ország uniós támogatásokat, a magyar miniszterelnök képtelen leállni, most éppen az autópályák kezelését adták át 35 évre Mészáros Lőrincnek”.

„A Demokratikus Koalíció európai parlamenti képviselőjeként ezért levélben fordulok Ursula von der Leyenhez, melyben arra kérem az Európai Bizottság elnökét, hogy vizsgálják ki az ügyet. Nem lehet szó nélkül elmenni amellett, hogy Orbánék simán előkészítik a terepet a további lopásokhoz is tizenévekre előre. A magyar autópályákat ugyanis uniós támogatások segítségével építették a magyar emberek hasznára, és nem azért, hogy egy felcsúti gázszerelő tulajdonába kerüljenek!”

Az ügy előzménye, hogy délelőtt Rogán Antal bejelentette, hogy a Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte meg az autópályák építésének és karbantartásának koncessziós jogát a következő 35 évre. A miniszter szerint az útdíjbevételek elegendők és fedezni fogják a koncessziós költségeket.

A koncesszoroktól elvárják, hogy 2032-ig 317 kilométer új utat építsenek, de megkövetelik 265 kilométer hosszan a sávbővítést. Emellett elvárják a teljes úthálózat karbantartását és üzemeltetését a következő 35 évben, amely a miniszter állítása szerint a leghosszabb, törvény adta időkeret.

A részletek alapján elmondta, hogy a Bicske–Komárom–Tatabánya-szakaszon az M1-en, Gödöllő és Kerekharaszt az M3-on sávbővítés, az M7-esen ez Balatonvilágost és Székesfehérvár térségét érinti, és az M81-en a Mór–Sárbogárd-szakasz megépítését.

MTI/index