Közösségi oldalak

Belföld

Így követeltek üzemanyagár-csökkentést a fideszes politikusok annak idején!

A Fidesz 2002 és 2010 között több százszor követelt azonnali üzemanyagadó- és áfacsökkentést. Kormányra kerülve viszont csak emelt. Alább egy összeállítás olvasható a Fidesz politikusok korabeli nyilatkozataiból. Ezekből kiderül: a szavak tényleg csak szavak…

Leporoltuk a kormánypárti politikusok néhány jellegzetes nyilatkozatát az elmúlt évtizedből. A dátum mellett feltüntettük a KSH által nyilvántartott akkori üzemanyag-átlagárat.

2002. február (200 forint)

„A Fidesz adópolitikájának fontos eredménye, hogy az üzemanyagok jövedéki adótartalma két és fél évig nem nőtt.”

(Tállai András, a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára)

(Az első Orbán-kormány mintegy 20 százalékkal emelte az üzemanyag jövedéki adóját.)

2002. július (216 forint)

„A magyar benzin- és gázolajár ma Közép-Európában a legmagasabb. A parlamenti többség jelentősen emeli a jövedéki adót. A Fidesz-indítvány elfogadásával ez elkerülhető lett volna.”

(Varga Mihály Fidesz-alelnök)

(A Fidesz kormányra kerülve csak emelte az adókat, Ukrajna után mégis mi vagyunk a legolcsóbbak.)

2003. november (220 forint)

„Nőnek a jövedéki adók. Ahhoz, hogy szemléletében más költségvetés szülessen, új kormányra lenne szükség.”

(Áder János Fidesz-frakcióvezető)

(A jelenlegi köztársasági elnök nem tette szóvá a későbbi „új kormány” adóemeléseit.)

2004. május (236 forint)

„Szorgalmazzuk a benzin jövedéki adójának 20 százalékos mérséklését. Ezrek tankolnak a környező országokban. A polgári kormány még abban állapodott meg a fuvarozókkal, hogy 25 dolláros átlagolajár alatt nem növeli a jövedéki adót.”

(Soltész Miklós Fidesz–KDNP-képviselő)

2004. május (236 forint)

„Az állam nyerészkedik a magasabb üzemanyagárakon. A Fidesz szerint vagy a jövedéki adót kell drasztikusan, 20 százalékkal csökkenteni, vagy a benzin áfáját.”

(Orbán Viktor Fidesz-elnök)

(Az Orbán-kormány az adóemelésekkel ma a korábbiaknál jóval több bevételre tesz szert.)

2004. május (236 forint)

„Az olajárak emelkedése ­miatt az üzemanyagok jövedéki adójának 20-25 százalékos mérséklését javasoljuk. A kormány döntéseihez nem kapott felhatalmazást a választóktól.”

(Orbán Viktor)

2004. május (236 forint)

„Ha a 100 forint körüli termelői árra terhelnék a jövedéki adót, elkerülhető lenne az adó adóztatása. A lépéssel a költségvetés is évi 100-120 milliárdos többletbevételhez juthat.”

(Matolcsy György)

2005. április (254 forint)

„Erre van egy receptünk, amit 2000-ben kipróbáltunk. Ha 250 forint fölé megy a benzinár, emelkedését a jövedéki adó csökkentésével megakadályozzuk. Ezt most is hatályba lehet léptetni.”

(Áder János)

2005. április (254 forint)

„Az államháztartás hiánya miatt kérjük a leendő pénzügyminisztert, bátran nyúljon a benzin jövedéki adójához, ne a rövid távú fiskális félelem befolyásolja, hanem a közép- és hosszú távú szempontok.”

(Varga Mihály)

2005. szeptember (281 forint)

„A benzinadó tízforintos csökkentése se nem bátor, se nem igazságos. Jobban örülnénk, ha a kabinet visszaadná az ebből származó 20-25 forintos pluszbevételt. A Fidesz minden érdemi csökkentésben partner, ami magában foglalja az áfa és a jövedéki adó csökkentését.”

(Rogán Antal Fidesz-képviselő)