Mint azt portálunk korábban megírta a MÁV-Volán csoport augusztus 1-jétől – további intézkedésig – tíz regionális vasútvonalon, vonalszakaszon vonathelyettesítő autóbuszokkal szolgálja ki utasait az Építési és Közlekedési Minisztérium elrendelése alapján – közölte a MÁV-Volán csoport pénteken az MTI-vel.
A közleményben kiemelték, az érintett mellékvonalakon a korszerű, légkondicionált autóbuszokkal kiszámíthatóbbá, a korábbinál kényelmesebbé válik az utazás. Hangsúlyozták, a vonatok autóbuszos pótlása megbízhatóságot és minőségjavulást is jelent az érintett vonalakon. A vonatokat helyettesítő autóbuszok lehetőség szerint érintik a vasútállomásokat, vagy a közeli Volánbusz megállóhelyeken állnak meg. Az autóbuszmegállók – néhány kivétellel – a vasúti megállóhelyekhez viszonyítva a lakott területekhez közelebb, vagy a falvak központjában helyezkednek el. Egyes településeken több megállója lesz az autóbuszoknak a vonatokhoz képest, így az eddiginél kevesebbet kell gyalogolni a megállóig, ezáltal sokak számára kedvezőbbé válik a közösségi közlekedés elérése.
Kifejtették, az érintett mellékvonalakon forgalomba álló korszerű, légkondicionált autóbuszok az utasoknak kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek lehetővé. A Volánbusz a tíz vonal kiszolgálásához a korszerű és környezetkímélő Credobus Econell 12 típusú, Mosonmagyaróváron és Győrben gyártott szóló autóbuszait állítja be. Ezek a legújabb beszerzésű autóbuszok légkondicionáltak, elektronikus utastájékoztatási rendszerrel, fedélzeti kamerarendszerrel, kerekesszék és babakocsi elhelyezésére kialakított speciális férőhellyel és a felszállást segítő rámpával, valamint USB-csatlakozóval rendelkeznek.
A közleményben ismertetik, hogy az autóbuszokon a vasúti díjszabás és kedvezményrendszer érvényes, megye- és országbérletekkel is igénybe vehetők. Felhívják a figyelmet, hogy a buszokon nem válthatók meg a menetjegyek, azokra csak előzetesen megvásárolt vasúti jeggyel, bérlettel lehet felszállni.
Hozzáfűzik: a jegyeket legkényelmesebben online, a MÁV applikációval vagy az ELVIRA menetrendi tervező segítségével tudják megvenni az utazók. A buszokon nem szállíthatók kerékpárok.
A közleményben arra hívják fel az utasok figyelmét, hogy utazás előtt tájékozódjanak a járatok indulási idejéről és helyéről. A közutak vonalvezetése miatt ugyanis az autóbuszos menetidők eltérhetnek a megszokottól, ez az indulási és az érkezési időt is befolyásolja. A menetidő legtöbb esetben csak néhány perccel tér el, de a komlói és a tiszaújvárosi vonal esetében 15-25 perccel hosszabb, míg az ipolytarnóci vonalon 10 perccel rövidebb utazási idővel kell számolni. A menetrendek kialakításakor ugyanakkor elsődleges volt a fővonali vasúti csatlakozások megtartása – emelték ki.
Az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését a jármű- és személyzethiány indokolja, amelyeknek enyhítésére a MÁV-Volán csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat – ismerteti a társaság. A regionális közlekedésben jelentkező járműhiányt az augusztus elsejétől – további intézkedésig – bevezetett közlekedésimód-váltás rövid távon képes valamelyest enyhíteni. Ugyanakkor hosszú távon a MÁV-Volán csoport által kidolgozott járműstratégiában foglaltak megvalósítására van szükséges ahhoz, hogy Magyarország közösségi közlekedése biztosan és versenyképes minőségben kiszolgálható legyen – írják a közleményben.
A közleményben kitértek arra, hogy az érintett regionális vonalakon az Építési és Közlekedési Minisztérium – a közlekedési társasággal közösen – monitorozza az utasforgalom alakulását, hogy szükség esetén módosításokat hajtson végre a szolgáltatás lebonyolításában. A Volánbusz pedig az augusztusi tapasztalatokat figyelembe veszi az iskolakezdésig a még kedvezőbb buszmenetrendek kialakítása érdekében. A megváltozó közlekedési rendek, menetrendek már elérhetők a MÁV és a Volánbusz honlapján, továbbá az elektronikus értékesítési és utastájékoztató felületeken (MÁV app, ELVIRA). A érintett 10 regionális vonal térségének lakosságát, utasait hétfőtől a vasút- és autóbusz-állomásokon, megállóhelyeken kihelyezett, valamint a vasúttársaság honlapján is elérhető térképes tájékoztatók is segíteni fogják az eligazodásban – közölte a MÁV-Volán csoport közleményében.
Inkább a leépítés mellet döntött az Orbán-kormány
Nem oly régen portálunk is cikkezet, hogy Németországban összesen 14 hidrogénhajtású szerelvényt állítottak üzembe a korábban szolgáló dízelvonatok helyett. Az Alstom-gyártmányú hidrogénvonatok prototípusait 2018 őszétől, másfél éven keresztül tesztelték, sikeresen. A beruházás 93 millió euróba került.
Már járnak a vonatok a világ első hidrogénüzemű vonalán Németországban
MTI nyomán