Közösségi oldalak

Technika

Az EU már a fékbetétek porát is szabályozná – persze a repülőgépek továbbra is szennyezhetnek!

Új területen szigorítaná az Európai Unió az autók emisszióját, már a fékporszennyezést is szabályoznák.

 

A legfrissebb hírek szerint a hamarosan bevezetendő új, Euro 7-es kibocsátási norma esetében az EU már nemcsak a kipufogógázok emisszióját, hanem a járművek finompor-kibocsátását is szabályozná, ezért

A fékporszennyezésre vonatkozóan is megállapítanának maximális határértékeket.

A jármű fékezése során ugyanis – főként a fékbetétekről – apró részecskék válnak le a súrlódás miatt – írta az Alapjarat.hu.

Ezek a PM10 (durva por) és PM2,5 (finom por), vagyis 10 és 2,5 mikron közötti méretű részecskék kimondottan károsak a légzőszervek egészségére. Másrészt

A fékkopás során felszabaduló nehézfémek és egyéb szennyező anyagok a környezetet is károsítják,

rontják a talaj, illetve a víz minőségét is – olvasható az Európai Bizottság által a közlekedés fenntarthatóságáról készített tanulmányában.

Az új norma meghatározná a fékrendszer fékporszennyezésének maximális mértékét a hagyományos, belső égésű motorral hajtott, illetve külön kategóriaként az elektromos autókra egyaránt. A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tanulmánya szerint a nagyobb méretű és súlyú elektromos autók, például a villanyhajtású SUV-k esetében körülbelül 3-8 százalékkal több a PM2,5-ös kibocsátás mennyisége, mint a belső égésű motoros járműveknél. Ennek oka az akkumulátorok jelentette azaz a pluszsúly.