Közösségi oldalak

Kultúra

Jónak lenni jó! – A Békéscsabai Jókai Színház is csatlakozik a közmédia jótékonysági akciójához

A Békéscsabai Jókai Színház is csatlakozik a közmédia Jónak lenni jó! jótékonysági akciójához, melynek idei kedvezményezettje a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetsége (MVGYOSZ).

Seregi Zoltán színházigazgató szombaton az MTI-nek elmondta: tavaly készítette el a teátrum több művésze egy szarvasi látássérült lány novelláját hangoskönyv formájában, ezt a CD-t ajánlják fel.

Felidézte, a színház és a Vakok és Gyengénlátók Békés megyei Egyesülete közötti kapcsolat több évtizedre nyúlik vissza; évek óta hirdetnek meg közösen vers- és novellaíró pályázatot. A 2020-as irodalmi pályázat különdíjasa volt a látássérül gimnazista Majoros Eszter. Az ő Árva lányból hercegnő című novelláját készítette el a koronavírus-járvány idején, minisztériumi támogatásból, hangoskönyv formájában a színház több művésze.

Az ötletgazda Komáromi Anett volt, a rendezést Tarsoly Krisztina színész vállalta. A kivitelezésben részt vett Csonka Dóra, Fehér Tímea, Csomós Lajos, Lévai Attila, Lehoczki Orsolya, Kopanyicza András és Kohári Imre hangtárvezető. A Jónak lenni jó! jótékonysági akció minden évben az adományvonalra érkező támogatások mellett ismert emberek, szervezetek által felajánlott különleges relikviák eladásával, árverezésével is gyarapítja a támogatott szervezetnek gyűjtött összeget.

A különleges tárgyak többségét a Jónak lenni jó! honlapján lehet megtekinteni, a vásárlás menetéről a jonaklennijo@mtva.hu e-mail-címen lehet tájékozódni. Néhány különleges tárgyat pedig a közmédia december 18-i egész napos műsorfolyama során bocsátanak árverésre. Az MVGYOSZ tevékenységét bárki segítheti, 500 forinttal a 13600-as telefonszám hívásával és a 96-os azonosító megadásával, illetve SMS-ben a 96-os szám elküldésével a 13600-as telefonszámra.

Az adományok minden esetben a kedvezményezett szervezet számlaszámán jelennek meg, a közmédia pedig követi az adományok útját, hogy hitelesen közvetítsen az akció által elért eredményről.
A közmédia célja, hogy a rendelkezésére álló valamennyi eszközzel évről évre egy jó és nemes ügy mellé álljon. A hazai médiában egyedülálló kezdeményezésnek köszönhetően az elmúlt tíz évben több mint kétmilliárd forint jutott el a rászorulókat segítő szervezetekhez.

MTI