Tömegesen váltják vissza a Ryanair-jegyeket a magyar utasok

Fotó: Manuel Romano / NurPhoto / Getty Images

A magyar utasok körülbelül 60 százaléka visszaváltotta a Ryanairnél vásárolt jegyét azt követően, hogy a légitársaság visszamenőlegesen megemelte a jegyeinek árát a kormány által kivetett extraprofitadó miatt – tudta meg a Magyar Nemzet.

A Ryanair azt követően kezdett áremelésbe, hogy a kormány bevezette az extraprofitadót a légitársaságokkal szemben. A cég már másfél hete is azt írta, hogy

több mint hülyeség különadót kivetni a légitársaságokra, amikor azok nem nyereségesek.

Nem sokkal később tájékoztatták az utasokat arról, hogy egységesen 3900 forinttal többet kell fizetniük minden jegyért az új adó miatt, még azokért is, amelyeket a különadó életbe léptetése előtt foglaltak le. A már kifizetett jegyek árát a cég utólag akarja ráterhelni arra a bankkártyára, amellyel a vásárló fizetett. A magyar közvélemény felháborodással fogadta a lépést, akárcsak Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter.

Nagy Márton: Elég volt a Ryanair útszéli, kocsmai handabandázásból

A Ryanair vezetője – aki máskor sem szokott óvatoskodni a megfogalmazásaival – erre reagálva „ostobának” nevezte a minisztert, miközben a cég azt kérte a kormánytól: indokolják meg, hogy miért vetnek ki rájuk különadót most, amikor a koronavírus és a háború miatt azok amúgy is veszteségesen működnek.

A Ryanair a már lefoglalt jegyeknél csütörtökig adott határidőt arra, hogy az utasok visszamondják a foglalást, ha nem hajlandóak kifizetni a 3900 forinttal megemelt jegyárat. A Magyar Nemzet szerint

az utasok többsége, hatvan százaléka mostanra visszamondta a foglalását a légitársaságnál,

mivel nem hajlandóak elfogadni a visszamenőleges áremelést, és inkább visszakérik a pénzüket.

Újabb intézkedést kértek a légitársaságok ellen

Galgóczy Ferenc, a BUDPORT Handling Kft. vezérigazgatója mindeközben arra hívta fel a figyelmet a lapnak nyilatkozva, hogy a légitársaságok a földi kiszolgálást végző partnerekkel szemben is inkorrektül járnak el. „Ezeket a partnereiket olyan szerződésekbe kényszerítik bele, aminek végső soron az utasok és a munkavállalók látják kárát” – mondta, kifejtve azt, hogy a légitársaságok szerinte

gátlástalan eszközökkel érik el, hogy a repülőtéri szolgáltatók nyomott árakon is együttműködjenek velük.

„A kormánynak a különadó bevezetése mellett érdemes lenne megvizsgálnia annak a lehetőségét is, hogy hazánkban a légitársaságok repülőgéptípusonként számolt minimális földi kiszolgálási díjat is fizessenek, amivel kiküszöbölhető lehet az egyik legfőbb probléma, a szolgáltatások önköltségi ár alatti kikényszerítése”

– vetette fel Galgóczy Ferenc.

Index.hu nyomán

Hirdetésblokkolóval néznéd oldalunkat, és ettől mi éhen halunk.
A Keleten olvasása ingyen van, de a működtetése nem! Szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb, rendszeresen tankolnak, természetesen pénzért. Nyugi, reklámaink egyáltalán NEM zavaróak illetve tolakodóak!