A Budapest felől vasúttal érkezők szinte ezt a helyet látják először Gyulából, fontos lenne, hogy rendezett kép fogadja az érkezőket – mondta Görgényi Ernő, Gyula polgármestere a város vasútállomásának felújítása kapcsán, még 2013-ban. Az épület renoválása azonban tíz év elteltével is aktuális kérdés, így azt Gurmai Zita MSZP-s képviselő fel is tette a Parlamentben Lázár János építési és közlekedési miniszternek. A szocialista képviselő emellett rákérdezett arra is, hogy miként állnak a tárgyalások a Szeged–Békéscsaba vasútvonal villamosításának Gyuláig történő meghosszabbítása kapcsán? Gurmai beadványában ennek kapcsán kormánypárti politikusok nyilatkozatait és kampányígéreteit idézte fel: Görgényi mellett Kovács József országgyűlési képviselőjét – írja a Magyar Hang
A vasútállomás előtt a 2022-es kampányidőszakban tartott sajtótájékoztatón például Kovács József arról beszélt, hogy tárgyalásokat folytatnak annak érdekében, hogy a Szeged és Békéscsaba közötti vasútvonal villamosítását meghosszabbítsák Gyuláig. A fejlesztés révén a fürdővárosba érkező turistáknak nem kellene átszállniuk a megyeszékhelyen. A polgármester pedig kiállt és kilenc éves késéssel majdnem szó szerint megismételte a cikkindító szavait. Megint közölte ugyanis, hogy „a vasútállomás »a város kapuja«, ezért nem mindegy, milyen látvány fogadja a Gyulára érkező turistákat, és hogy a terület méltatlan Gyula város közterületeinek esztétikai színvonalához”.
Ezen sajtótájékoztató és az országgyűlési választások után tavaly novemberben újra téma lett a vasútállomás felújítása – pontosabban annak csúszása. A regionális hírlap tájékoztatása szerint Görgényi a gyulai közgyűlésben arról beszélt, hogy „2020-ban elkészültek az engedélyes és a kiviteli tervek is, majd azok alapján a beruházás költségvetése. Az önkormányzat 2020 novemberében kapott arról írásbeli tájékoztatást, hogy a gyulai vasútállomás felújítására előirányzott összegek a MÁV Zrt. 2021-es és 2022-es üzleti tervében szerepelnek majd 500 millió, illetve 150 millió forintos, vagyis összesen 650 millió forintos összegben. 2022 elején írásban tájékoztatást kapott a város arról, hogy a cég rendelkezik a megfelelő forrásokkal, így a felvételi épület felújítása még idén megkezdődik, a munkaterület átadását 2022 nyarára tervezték. Ez azonban sajnálatos módon nem kezdődött el, Oroszország megtámadta Ukrajnát, Brüsszelben elhibázott szankciókkal reagáltak, az építőipart is komoly infláció jellemzi. A MÁV ezek folyományaként arról tájékoztatta az önkormányzatot, hogy a legolcsóbb ajánlat is lényegesen meghaladja a rendelkezésre álló forrásokat. Így áll az ügy, és jelenlegi helyzetben pluszforrás biztosítására nincsen lehetőség.”
A polgármester ugyanakkor biztatónak nevezte, hogy a programot nem törölték, a MÁV nem mondott le a beruházásról, sőt arról beszélt, hogy gyulai látogatása során Lázár János megerősítette, elkötelezett abban, hogy amint a források rendelkezésre állnak, megtörténhet a gyulai vasútállomás felújítása.
Ehhez képest most Lázár nevében Csepreghy Nándor miniszterhelyettes azt válaszolta Gurmainak, hogy „a Szeged–Hódmezővásárhely–Békéscsaba vonalszakasz átépítésének engedélyezési tervei elkészültek, az engedélyezési eljárások jelenleg folyamatban vannak. Ezek a tervek azonban – az Ön által leírtakkal ellentétben – nem tartalmazzák, és korábban sem tartalmazták sem a vonalszakasz villamosítását, sem a Békéscsaba–Gyula vonalszakasz felújítását”. Vagyis a válaszban a miniszterhelyettes lényegében cáfolta Kovács kampányígéreteit.
Csepreghy válaszolt az első – tíz éve aktuális – kérdésre is. Azt írta, hogy „a gyulai vasútállomás fejlesztésének zajlik az előkészítése, a Kormány a gazdasági helyzet javulásának függvényében egyedileg dönt majd annak megvalósításáról.” A beruházásra szánt összeg persze változott: 2013-ban 60-70 millióból tervezték a felújítást, legutóbb már ennek tízszereséről, 650 millióról beszéltek a döntéshozók.