Közösségi oldalak

Gazdaság

A Hódmezővásárhelyieket megzsaroló Lázár szinte az összes utat fizetőssé tenné

Évi 150 milliárd forintnyi pluszbevétel reményében írná át az útdíjakra vonatkozó szabályokat az Építési és Közlekedési Minisztérium. A tervezet értelmében az eddiginél is több díjköteles útszakaszt jelölnének ki. A legfőbb változást az jelentené, hogy az M0-s autóút teljes egészében fizetőssé válna. A változásokkal sokat nyerhetnek az autóbuszok, de közben bővülhet a fizetős útszakaszok listája, a teherautóknál pedig új előírások és extra költségek várhatóak.

Évi 150,7 milliárd forintnyi pluszbevétel reményében írná át az útdíjakra vonatkozó szabályokat az Építési és Közlekedési Minisztérium. A kormány honlapján közzétett tervezet értelmében az eddiginél is több díjköteles útszakaszt jelölnének ki. A legfőbb változást az jelentené, hogy az M1-es és az M5-ös, illetve az M4-es és az M3-as autópályákat összekötő szakaszainak bevonásával az M0-s autóút teljes egészében fizetőssé válna.

A lista kibővítése érintené az M44-es út Lakitelek/Tiszakécske csomópont és Békéscsaba közötti szakaszát, az M30-as eddig megmaradt egyetlen díjmentes, azaz Miskolc észak és Miskolc dél közötti részét, az M6-os autópályának Bátaszéket az M6-M60 csomóponttal összekötő szakaszát, az M4-es Jászberény és Abony-észak, illetve Abony-kelet és Szolnok-nyugat közötti részeit, valamint az M76-ost Balatonszentgyörgy és Keszthely-Fenékpuszta között.