Közösségi oldalak

Technika

Magyarországon próbálják ki először élesben a Coca-Cola papírpalackját

A magyar fogyasztók próbálhatják ki először azt az innovatív papírpalack prototípust, amit a Coca-Cola és a dán Paboco startup fejlesztett ki tavaly. Az év második negyedévében 2000 hazai vásárló találkozhataz újfajta csomagolási megoldással. Az első európai piaci teszt során a Coca-Cola növényi alapú itala, az AdeZ kerül az új papírpalackba, és Magyarország egyik leggyorsabban növekvő online élelmiszer-kiskereskedőjével, a Kifli.hu-val kötött partnerségen keresztül juthat el a fogyasztókhoz.

A Coca-Cola brüsszeli kutatás-fejlesztési laboratórium tudósai és a dán PaperBottleCompany (Paboco) együttműködésében kifejlesztett papírpalack prototípus része az üdítőitalgyártó „Hulladékmentes Világ” globális stratégiájának. A vállalások között szerepel, hogy 2030-ra a Coca-Cola a felhasznált csomagolóanyagai 100%-ánakmegfelelő mennyiséget gyűjt be és hasznosít újra. A Hulladékmentes Világ egyik célja a körkörös gazdaságot lehetővé tévő innovatív csomagolási megoldások kifejlesztése is.

A Paboco által kifejlesztett technológia célja olyan 100%-ban újrahasznosítható palackok létrehozása, amelyek fenntartható eredetű faanyagból készültek, bioalapú béléssel, amely alkalmas folyadékok, így szénsavas és szénsavmentes italok, szépségápolási termékek és más mindennapos fogyasztói termékek tárolására. A jelenlegi prototípusbanegyelőre apapírborításon túl a bélés és a kupak újrahasznosítható* műanyagból készül. A végső cél egy olyan palack, amely bélésében sem tartalmaz műanyagot és teljes mértékben újrafeldolgozhatópapírként.

„A ma bejelentett fogyasztói tesztet mérföldkőnek tekintjük a papírpalack kifejlesztésére irányuló törekvéseinkben” – mondta DanielaZahariea, a Coca-Cola Europe műszaki ellátási láncért és innovációért felelős igazgatója. „Az emberek elvárják, hogy a Coca-Cola új, innovatív és fenntartható csomagolóanyagokat fejlesszen ki és vezessen piacra. Ezért fogtunk össze olyan szakértőkkel, mint a Paboco,ezért folytatjuk kísérleteinket nyíltan, és ezért indítjuk ezt az első éles piaci tesztet. Mindez részeannak, hogy teljesítsük a Hulladékmentes Világ stratégiánk célkitűzéseit.”

Az AdeZ növényialapú ital fogyasztói ára kifejezetten jellemző, hogy nagy figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra, és érdeklik őket az e területen zajló fejlesztések és újítások. Ezért gondoljuk, hogy a márka üzeneteit és a terméket figyelembe véve, az AdeZ márka a jóválasztásarra, hogy éles piacikörnyezetben próbálhatjuk ki az új papírpalackunk prototípusát és annak fogadtatását”

– mondta Halász Katalin, a Coca-Cola ‘Nutrition’ kategóriáértfelelőseurópai marketing igazgatója.

A prototípus piaci tesztje fontos lépés a fejlesztés folyamatában, hangsúlyozta a Coca-Cola Europe K+F csomagolásiinnovációs vezetője, StijnFranssen.

„A papírpalack próbája felbecsülhetetlen betekintést nyújt nekünk, hogy lássuk, valójában hogyan teljesít csomagolásként, hogyan vélekednek róla, mit éreznek vele kapcsolatban a fogyasztók.”

Az innovációs vezető hozzátette:

“Most kilépünk a laborból a való világba. Feltáratlan területen járunk ezzel az új technológiával, menet közben fejlesztjük ki a szükséges műszaki megoldásokat, és ez nagyon izgalmas.A fogyasztók most előszörténylegesen új típusú papír csomagolásból fogják tudni megkóstolni egy termékünket.”



RSS Sportklub hírek

YouTube csatorna

RSS Időjárás

Hirdetésblokkolóval néznéd oldalunkat, és ettől mi éhen halunk.

 

A Keleten oldal olvasása ingyen van, de a működtetése nem ingyenes!

 

Szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb, rendszeresen tankolnak, természetesen pénzért. Nyugi, reklámaink egyáltalán NEM zavaróak illetve tolakodóak!