A német Dieter Bohlen már egészen fiatalon dalokat írt könnyűzenei formációknak, majd a B-kategóriás előadók után gondolt egy merészet és maga állt a színpadra Thomas Anders társaságában. A Modern Talking a Bee Gees zenei örökségére épített, ám hangzásában még inkább divatos változattal állt elő. Nem mellékesen a kétfős fiúcsapat a fiatal lányok fantáziáját is megmozgatta.
A Modern Talking 1984-től hihetetlen lemezeladási statisztikákat produkált, Magyarországon is hamar a fiatalok egyik kedvence lett. A sikerszéria azonban nem tartott sokáig, a pletykák szerint leginkább azért, mert Thomas Anders felesége nem jött ki Bohlennel. Olyannyira nem, hogy végül felbomlott a Modern Talking. Bohlen nem esett kétségbe, menedzserként is reflektorfénybe került, ő fedezte fel például C. C. Catch-et, a Modern Talking-hangzás női változatát. Később dolgozott Chris Norman-el, Bonnie Tylerrel is. Utóbbival olyannyira nagy sikert ért el, hogy Tyler neki köszönhetően a német piacon is különleges sikereket ért el.
A ma 70 éves zeneszerző, producer és előadó a kilencvenes években a divatos techno és dance irányzatát is kipróbálta, ám ott már kevés eredménnyel. A Modern Talking 1998-ban aztán visszatért, kezdetben sikereket is ért el, ám 2003-ban ismét bedobták a törölközőt. Bohlen számtalan német tehetségkutató tévéműsorban kapott szerepet zsűritagként és az sem ingatta meg a népszerűségét, hogy többször is plágiumváddal illették. Ami kétségtelen, a 160 millió eladott lemez, amelyhez a neve köthető, a legsikeresebb német zeneszerzők és producerek közé emelik.
Dieter Bohlen mesélte, hogy a kiadó először hülyének nézte mert, hogy ő nem tud balladát írni, így ő maradjon csak a discósabb daloknál. Mint azt az idő is bebizonyította, nagyon nem lett igaza a kiadónak sőt pár nap alatt aranylemez lett a felvétel. Németországban és szinte minden országban első lett európában ez a szám akkoriban.
Chris Norman egyik legjobb dala a Midnight Lady 1986-ból.