Villamosítás nem, sebességemelés és átépítés viszont lesz a Békéscsaba és Orosháza közötti vasútvonalon

Orosháza felől érkező személyvonat halad Fürjes mh-nél Békéscsaba felé a 135-ös vasútvonalon Fotó: Viharsarok vasútja blog

Az előzetes terveknek ellentmondva egyelőre nem lesz villamosítva, viszont 65 kilométeren megújul a 135-ös (Szeged-Békéscsaba) vasútvonal.

A projekt során megemelik a sebességet Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára

– írja a Magyar Építők weboldala.

Az Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt., a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. alkotta konzorcium nyerte el a Békéscsaba-Szeged vasútfelújítás előkészítésére vonatkozó mérnöki tervezési feladatokat – derült ki az uniós közbeszerzési adatokból.

A BÉSZ Konzorcium által megvalósuló engedélyezési és kivitelezési tervek kétmilliárd forintból valósulnak meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából.

A nyertes ajánlattevő feladata:

Az egyvágányú, nem villamosított 135. számú Békéscsaba és Szeged közötti vasútvonal Békéscsaba és Hódmezővásárhelyi Népkert közötti és a Szeged-Rókus és Szeged-Személypályaudvar közötti vasúti vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése.

A tervezendő szakaszok összmennyisége megközelítőleg 72 kilométer, amely egybefüggően 65 kilométeres szakaszt érint.

Átterveznek több peront

A tervdokumentáció szerint Szeged-Személypályaudvaron, Telekgerendás és Kútvölgy állomásokon áttervezik az utasperonokat. A hódmezővásárhelyi állomáson új üzemi épületet létesítenek a régi elbontása után. Felújítják a vonal környékén az érintett utakat és közműveket. Valós idejű, számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzésére képes vizsgálat, illetve modern, központi forgalomirányítást lehetővé tevő állomási biztosítóberendezés lesz a vonalon.

A projekt során megemelik a sebességet Békéscsaba és Orosháza közötti vonalszakaszon 120 km/órára.

Nem tudni mi fog ezen közlekedni, mert jelenleg ilyen dízelüzemű vonatszerelvénye nincs a MÁV-nak (szerk.)

A vonal többi részén pedig 80 km/óra sebesség folyamatos fenntartására alkalmas hézagnélküli pályát terveznek. A tervek tartalmazzák továbbá az Orosházán megvalósuló peron aluljárót, illetve a peronok különszintű megközelítését és akadálymentesítését is.