Orosz kézben a Dunakeszi Járműjavító is!

A MÁV-Start megrendelésére készülõ nagy kapacitású, emeletes KISS-motorvonatok egyike a Dunakeszi Jármûjavító Kft. gyártócsarnokában 2019. július 16-án. MTI fotó: Máthé Zoltán

Már a GVH-nak is bejelentette a THM Hungary Invest Zrt., hogy megveszik a Dunakeszi Járműjavító 90 százalékát a magyar államtól

írja az mfor.hu

Bejelentette a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt., hogy egy általuk közösen irányított vállalkozás (a TMH Hungary Invest Zrt.) révén megvásárolják a Dunakeszi Járműjavító Kft. üzletrészeinek 90 százalékát a MÁV Zrt-től és a magyar államtól. A tranzakció révén a TMH International AG és a Magyar Vagon Zrt. közvetett közös irányítást szerez a Dunakeszi Járműjavító Kft. felett.

A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) tavaly decemberben közölte: a magyar állam és a MÁV Zrt. az orosz Transzmasholding tulajdonában levő TMH Hungary Invest Zrt. részére kívánja értékesíteni a Dunakeszi Járműjavító Kft. tulajdonában lévő társasági részesedéseit, valamint a társaság elhelyezését biztosító ingatlanokat. Az indoklás szerint az ügylet a fejlesztéspolitikai célok elérését szolgálja, és a vevőnek többek között kötelezettséget kell vállalnia a MÁV csoporttal meglévő szerződéses kapcsolatok fenntartására.


Az orosz állam tulajdonában álló Transzmasholding egyébként óriási vállalat, kiterjedt céghálójába tartozik például a Metrovagonmas is, amely az M3-as metrókocsik felújítása miatt került a hírekbe. Az üzletben érdekelt Magyarország londoni nagykövete, Szalay-Bobrovniczky Kristóf is, aki a Magyar Vagon Zrt. nevű cégén keresztül tulajdonos a TMH Invest Hungaryben. Szalay-Bobrovniczky felesége Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő, korábbi budapesti alpolgármester, London Capital Zrt- nevű cégén keresztül pedig érdekelt az öt budapesti kaszinóban is. A Dunakeszi Járműjavító tíz százalékát viszont továbbra is kistulajdonosok birtokolják, kérdés, ők mit szólnak az üzelthez.

Hozzáadott érték

A Dunakeszi Járműjavító Kft. a nyilvános cégadatok szerint mintegy 8,3 milliárd forint árbevételt ért el 2018-ban, szemben a megelőző évi 6 milliárddal. A cég nyeresége adózás után 2018-ban 19 millió, 2017-ben csaknem 59 millió forint volt.

Például március 15-én jelentették be, hogy kigördült a Nyugati pályaudvarról és a Budapest-Szolnok vonalon közlekedik az első KISS emeletes motorvonat. Az emeletes motorvonatban magyar hozzáadott érték van, Magyarországon gyártották a forgóvázat, a Dunakeszi Járműjavító pedig részt vett az összeszerelésben.

Forrás: mfor.hu

Close