Hamarosan négysávosra bővül Magyarország leghosszabb másodrendű útja, így pár éven belül már kétszer két sávon lehet autózni Debrecen és Szeged között.
A Tiszántúlon fut végig Magyarország leghosszabb másodrendű útja, amely három megyét és azok megyei jogú városait köti össze: Hajdú-Bihart, Békést és Csongrád-Csanádot. Szélesítése a nagy forgalom miatt régóta várat magára, most pedig elindulhat végre a tervezés. – írja a Magyar Építők.
Ismét a viharsarkiakkal babrál ki a kormány
Pár éve még nagy elánnal hirdette a kormány, hogy három nyomvonalat is számba vettek az M47-es autóút megépítésére. A három nyomvonalból ahogy az lenni szokott, a legrosszabb nyomvonalat preferálták a politikusok zöme. A Hajdú-Bihar megyei politikusok (igaz semmi közük nem volt hozzá) mindenképpen a határ menti változatott szerették volna valami rejtélyes okból megépítetteni. Egészen a román határ mentén akarták főként vinni az autóutat politikai döntést sejtve. Ám ahogy telt múlt az idő, úgy hallgatot minden érintett országgyűlési képviselő az M47-es autóútról.
Most egy friss tervezési kiírásra hivatkozva azt írják, hogy a 47-es út négysávosításának tervezési feladatai két szakaszra (5+280 – 7+630 kilométer szelvények között) vonatkoznak, összesen mintegy 2,35 kilométeren.

Sokáig ment a vita az M47 lehetséges nyomvonaláról, de forrás miatt csak az eredeti 47-es főút nyomvonala lesz kibővítve, remélhetőleg elkerülőkkel.
Hozzátették, hogy a Debrecentől délre található Hermann Kronseder utca kereszteződésén szintbeni csomópont kialakítása is szükséges, amelynek engedélyezési és kiviteli terveit is szükséges elkészíteni.
Az előkészítési feladatok keretében a jelenleg kétszer egy sávos főút kétszer két sávosra történő fejlesztésével kapcsolatban a környezeti hatásvizsgálat, az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, továbbá a szükséges építési engedélyek megszerzése a feladat – írták.
