Átadták az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös autóutat

Az Egert az M3-as autópályával összekötõ M25-ös gyorsforgalmi út felhajtója az átadóünnepség napján Maklár közelében 2020. július 20-án. MTI fotó: Komka Péter

Átadták az Egert az M3-as autópályával összekötő M25-ös autóutat, a két ütemben megépült, 19 kilométeres szakasz mintegy 50 milliárd forintba került.

Benkő Tibor honvédelmi miniszter az átadó ünnepségen hangsúlyozta: az egriek és a térség lakóinak évtizedes álma valósult meg a beruházással. A kormány célja minden megyeszékhelyet bekötni a gyorsforgalmi úthálózatba. Ez hozzájárul az érintett városok és térségek gazdasági fejlődéséhez, emellett biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a közúti közlekedést – húzta alá. Eger és környéke esetében mindez az idegenforgalom további erősödését is szolgálja – tette hozzá. Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára köszöntőjében arról beszélt: a biztonságos, gyors és kényelmes elérés a sikeres gazdaságfejlesztés alapja, emellett a helyi életminőséget is meghatározó tényező.


A közúti közlekedés-fejlesztési terveket a 2016-ban elindított, 3200 milliárd forintos keretösszegű útprogram összegzi, a forrás nagyobb részét hazai költségvetésből teremti elő Magyarország – hangsúlyozta. Emlékeztetett rá, négy éve 14 megyei jogú város volt elérhető négysávos úton, Egerrel ez a szám 18-ra bővült. A kivitelezés a gyorsforgalmi kapcsolattal még nem rendelkező városoknál is tart, és “minden józan számítás szerint” 2025-re mind a 23 település megközelíthetővé válik autópályán vagy autóúton, ezzel az ország gyorsforgalmi törzshálózata megközelíti a végleges kiépítés szintjét – fogalmazott. A magyarországi sztrádák teljes hossza a jelenlegi 1500 kilométerről “jócskán 2000 kilométer fölé nő” – tájékoztatott.

A kormány a közlekedésfejlesztési beruházásokkal segít megalapozni a térségek gazdasági megerősödését és “kedvet csinál” a munkahely-teremtő beruházások betelepüléséhez – jegyezte meg Mosóczi László. Közlése szerint a személygépkocsival 2021 január 1-ig díjmentesen használható M25-ös . Az út és a kapcsolódó beruházások három év alatt épültek meg, és “azonnal érezhető változást hoznak Eger 52 ezer lakója és a város közvetlen környezetében élő, mintegy 85 ezer ember életminőségében, illetve -lehetőségében” – mondta az államtitkár. Kifejtette: a beruházásnak köszönhetően rövidül a menetidő és javul a forgalombiztonság Eger és Budapest között. Emellett a térség településein csökken az áthaladó forgalom zaja, a környezet terhelése és a balesetveszély.

Nyitrai Zsolt, a térség országgyűlési képviselője történelminek nevezve az átadás napját, azt mondta, évtizedek óta köztudott, hogy a megyeszékhely és a főváros közötti gyorsforgalmi összeköttetés megteremtése a feltétele annak, hogy Eger és környezetének fejlődése léptéket válthasson. Ennek ellenére “a baloldali kormányok idején nem történt semmi, a szükséges források nem álltak rendelkezésre, és ha rajtuk múlt volna, ma nem lenne M25-ös út” – jelentette ki, hozzáfűzve: az Orbán-kormány ezzel szemben “megígérte és megcsinálta”. Kitért arra is, hogy az 5 települést érintő út Füzesabony, Eger, Maklár, Andornaktálya, Nagytálya és Kerecsend tehermentesítése mellett zöldebbé és környezetbarátabbá is teszi ezt a térséget, hiszen a kivitelezés során több mint 100 ezer fát és cserjét ültettek, és csaknem 880 ezer négyzetmétert füvesítettek be.

Az M25-ös út megépítése az egriek és környékbeliek közös célja volt, mára pedig közös sikerévé vált – szögezte le a képviselő, új célnak nevezve az Egert elkerülő út építését, melynek megvalósításában – szavai szerint – ugyancsak számíthatnak a helybeliek a kormány támogatására

Close