A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Ön az „Elfogadom” gombra kattintással, beleegyezik az ilyen adatfájlok fogadásába és elfogadja az adat és süti-kezelésre vonatkozó irányelveket.

Elfogadom

Viszik, mint a cukrot a Tesla elektromos kamionját

Ha eddig bárki is azt gondolta, hogy a Tesla elektromos kamionjának nem lesz semmi haszna, amivel jobbá tudná tenni ezt a világot, az nagyot tévedett, a Semi ugyanis megkapta az elképzelhető legmagasztosabb, legfelelősségteljesebb feladatot, ami férfiak millióinak boldogságát jelenti: sört fog szállítani. És persze mindezt kibocsátás nélkül.

A kamionra érkező legújabb megrendelések egyike ugyanis a világ legnagyobb sörfőző vállalatától, az Anheuser-Busch-tól származik, amely a világhírű Budweiser márka söreit készíti. Az előrendelés egyébként az addigi legnagyobb volt: egyszerre 40 darab kamionra fizette ki az előleget a sörgyár. A vállalat motivációja a rendelés mögött az az elkötelezettség, hogy az amerikai elosztórendszer működésének szénlábnyomát 2025-ig 30%-kal csökkentsék. Egy ekkora hálózat esetében, mint amivel a sörfőző rendelkezik, ez közel 500 000 hagyományos autó kivonásával egyenértékű az utakról évente. Az Anheuser-Busch logisztikai vezetője továbbá bízik benne, hogy a Teslától való vásárlás hozzájárul a tevékenységük fenntarthatóságához, hatékonyságához, az innovációhoz, és nem utolsó sorban a biztonsághoz.

A Tesla sikere azonban még közel sem ért itt véget. Bár eddig egészen kisszámú megrendelések érkeztek az elektromos meghajtású kamionra, s már a 40 is soknak hangzik egyszerre, a Sysco még ezt is tudta überelni. A világ legnagyobb élelmiszer-ellátó vállalata 50 darab Semit rendelt, s ismerve a kamion árát könnyen kiszámítható, hogy ez egy 7,5 és 10 millió dollár közötti beruházás volt részéről, attól függően, hogy a Semi melyik verzióját kérte. Ezzel jelenleg a Sysco tartja a rekordot a Semire érkező megrendelések nagyságát illetően. Kész szerencse, így legalább a sör mellé némi harapnivaló is fog érkezni.

Sok vállalat továbbra is tartózkodik az elektromos teherautó munkába állításától, mondván hogy az állandó újratöltés rengeteg időt elvesz, s költséghatékonyság szempontjából is érdemes a dízeles járműveknél maradni. Úgy tűnik azonban, hogy az innovációra nyitott vállalatok elindítottak egymás között egy lavinát, ahol a megrendelések száma és volumene egyre csak nőni fog.

Aktuális