A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Ön az „Elfogadom” gombra kattintással, beleegyezik az ilyen adatfájlok fogadásába és elfogadja az adat és süti-kezelésre vonatkozó irányelveket.

Elfogadom

Egy békéscsabai nagymama azt tette, amit a rendőrség a bűnmegelőzési ajánlásokban rendszeresen megfogalmaz

Idegen férfi hívott fel egy 82 éves békéscsabai nőt 2018. május 28-án. Az idős asszony unokájaként mutatkozott be és azt kérte, hogy a nő töltse fel a telefonja egyenlegét 10 ezer forinttal, mert bajban van. A nagymama többször visszakérdezett, hogy valóban az unokája-e, a hívó mindig igennel válaszolt. Az idős nőnek gyanús volt, hogy az unokája tudja, nehezen mozog, mégis azt kéri tőle, hogy egy bankautomatánál töltse fel a telefonját. Végül úgy döntött, az interneten utal át pénzt.

Erre a hívó azt mondta, hogy akkor küldjön 50 ezer forintot és lediktált egy bankszámlaszámot is, majd többször visszahívta a nagymamát, hogy megtörtént-e már az utalás. Eközben a nő felhívta az unokáját, aki elmondta, hogy nincs bajban, nem ő telefonált, nem kért pénzt. Az idős asszony pontosan azt tette, amire a rendőrség a telefonos csalások megelőzése érdekében többször felhívta a figyelmet.

A Békéscsabai Rendőrkapitányság ismételten kéri: ne utaljanak át pénzt anélkül, hogy nem győződtek meg róla, valóban családtagjuk kéri a segítséget! Ha bárki nyeremény ígéretével telefonál és a nyeremény átvételét feltételekhez köti, vegyék fel a kapcsolatot annak a cégnek az ügyfélszolgálatával, amelyik cég nevében a hívó bemutatkozik! Így kiderülhet, hogy nincs is olyan nyereményjáték, amelyről a hívó beszél.

Aktuális